Ani klienti, ani agentury nemají rádi jednorázovky. Jenže když je ve hře jednorázový, ale speciální produkt, to je hned jiná. Jde se spíš o něco výjimečného, co si zaslouží extra péči.
Kde přidat a kde ubrat?
Jak víte, pro pivovar Rampušák jsme vymysleli etikety na stálá piva (více tady). A tak když jsme dostali za úkol vymyslet ještě etikety na pivní speciály, přišel čas na pořádný brainstorming. Hráli jsme si s typografií, barvami, tvary, náladou, ale do konceptu Rampušák nám první nápady prostě neseděly.
A pak přišel muž s vizí, náš Martin.
Převést vizi do reality
Když u nás v agentuře máte nápad, musíte si ho dobře obhájit. Nefunguje to tak, že boss rozhodne a tak to prostě bude. U nás přijde nápad a o něm se bavíme. Přijímáme protiargumenty, brainstormujeme. Pokud nápad touto palbou projde, přichází fáze přípravy. A tak vytvoříme koncept, navrhneme postup, vyrobíme mock-upy, zařídíme plánování a tak dále.
No a jaká tedy byla Martinova vize? Chtěl převést řemeslnou a ruční práci i do speciálních etiket. A co by to obnášelo? Vymýšlet náměty etiket, sehnat ilustrátora, který by je překresloval a taky dohlédnout na to, aby zamýšlený obrázek vzniknul v souladu s naší představou. Ta většinou reflektuje složení či původ piva (nebo roční období, ve kterém speciál vzniká).

Testujeme
Nápad se v pivovaře líbil. Dostali jsme zelenou a dokonce i kontakt na ilustrátora, který by se na tvorbě etiket mohl podílet.
První etikety měly úspěch. Ale právě až ty odhalily, kolik práce za každou jedinou z nich stojí. Zjistili jsme, že nejlepší způsob jak toto realizovat je vyrobit přesnou předlohu zadání k překreslení. Tím se ušetří několik feedbacků a předělávky. A tak s každou takovou etiketou připravuje naše agentura:
- nápad
- vizualizaci nápadu
- fotomontáž zadání
- feedback a korektury
- sazbu a zpracování tiskových dat
Vcelku je to docela dost práce, ale naštěstí není tak jednorázová jak se na začátku zdálo. Oblíbené pivní speciály totiž vaří pivovar opakovaně, a tak se i naše tvorba dostává do hospůdek, výčepů, prodejen a domácností fanoušků pivovaru opakovaně. A to nás prostě těší.

Má to efekt?
Že celá ta práce nás a markeťáků z pivovaru má přínos, jaký jsme si přáli, jsme zjistili z referencí pivovarské prodejny a ohlasů na sociálních sítích. Zákazníci vnímají to, co se jim těmi obrázky snažíme předat. A to nám prostě dělá radost. Takhle si můžeme říct: „jo, ta naše práce má smysl“. A pak můžeme rovnou skočit třeba na přípravu dalšího speciálu. Jaký to bude? To se dozvíte na stránkách pivovaru nebo jejich sociálních sítích.

Potřebujete navrhnout a nadesignovat obaly nebo vymyslet branding? Ozvěte se nám! ↓