S městskými identitami se roztrhl pytel. Měsíc co měsíc přináší odborná média zprávy o tom, jaké město si pořídilo novou, co si o ní myslí veřejnost a co odborníci. I proto je výroba městské identity pro agenturu takovým hop nebo trop. My jsme vytvořili identitu pro malé město ve východních Čechách jménem Slatiňany. A jaká k ní vedla cesta? Věřte, že ne zrovna krátká.

Máme znak a nebojíme se ho použít
Heraldické znaky jsou prima. Jsou vznešené a každý z nich má nějaké historické kořeny. Jejich problém je, že se v moderních grafikách velmi špatně používají, a proto se od použití ustupuje a přechází se k vizuální identitě. Tu tvoří logo a doplňková grafika. To celé dohromady (včetně barev, fontů a jejich řezů) tvoří souhrnnou vizuální identitu, kterou město v ideálním případě přenáší do veškeré komunikace s veřejností.
Ať to má nápad, fígl, vtípek a ať nás za to lidi nesežerou
Dát městu identitou novou tvář je dozajista obtížné jak po stránce přípravné, tak i po stránce realizační. A vroucím přáním realizátorů (většinou zastupitelů) je jistě to, aby byl lid spokojen. S tím se prostě počítá, a tak nás požadavek „aby mělo logo vtípek“ nepřekvapil. No a že jsme kvůli tomu museli ustoupit od jiných návrhů? To vzala voda. Je to prostě jak to je. A tečka.

K věci! Takže jak vznikla vizuální identita města Slatiňany?
Covid nám znemožnil osobní setkávání, a tak jsme podobu logotypu řešili online. Zastupitelé nám odsouhlasili barevný a motivový záměr a šlo se na věc. Vzniklo prvních 20 návrhů, z nich postoupily 3 a nakonec jsme vymysleli něco úplně jiného.
Víte, Slatiňanští (správně Slatiňáci) jsou nejvíce hrdí na svůj zámek a stáje, ve kterých jsou chováni starokladrubští vraníci. A právě tito koně byli a jsou jakýmsi symbolem města. Jsou tím, co si každý vybaví, když se řekne Slatiňany. A tak jsme se pokusili obrys hlavy koně vpravit do logotypu tak, aby měl i další užití.
Vytvořili jsme unikátní symbol, který je zakomponovaný v samotném logotypu.
Proč jsme vybrali okrovou a šedou barvu? A jak se to všechno vlastně používá? Podívejte se na explikační video a potom čtěte dál. ↓
Logo hotovo a co dál?
Součástí celého balíku služeb bylo nejen vytvoření loga, ale také vytvoření celé identity, tedy logomanuálu, návrhů merche a dalších propagačních předmětů. Vše protnula barevnost a slabika „ti“ vymodelovaná do tvaru siluety hlavy klabonosého koně. Vznikla unikátní hesla.
Slatiňany „ti“ učarují
Slatiňany „ti“ přirostou k srdci
a další.
Logotyp byl spolu s celou vizuální identitou představen na slavnostním odhalení a byl vetknut do veřejných prostorů a webových stránek.
Městu bychom přáli, aby mu nová identita nejen dobře a dlouho sloužila, ale také aby mu zjednodušila práci s propagací města a komunikaci s veřejností. Slatiňany, děkujeme „ti“ za důvěru.
Chcete novou identitu a trefili jsme se do vašeho gusta? Nechte nám zprávu, nebo rovnou zavolejte. Od nového brandingu vás dělí už jen krůček.